Sat, 23 Aug
° °
  • Firstline - TV3 New Zealand

    Firstline

    Weekdays 6am

  • 3 News - TV3 New Zealand

    3 News

    Nightly 6PM

  • Campbell Live - TV3 New Zealand

    Campbell Live

    Weekdays 7.00pm

  • 3rd Degree - TV3 New Zealand

    3rd Degree

    WEDNESDAYS 8.40PM

  • The Paul Henry Show - TV3 New Zealand

    The Paul Henry Show

    Weekdays 10.30pm

  • Three 60 - TV3 New Zealand

    Three 60

    Sundays 9.30am

  • The Nation - TV3 New Zealand

    The Nation

    Sat 9:30am / Sun 10am

Australia’s Channel Ten axes Paul Henry’s Breakfast

Monday 12 Nov 2012 11:55a.m.

Paul Henry’s show axed

By 3 News online staff / NZN

Australia’s Channel Ten has axed Paul Henry’s Breakfast show after failing to increase the show’s ratings.

Breakfast will cease production on November 30, after lasting less than a year.

Channel Ten’s spokesman Neil Shoebridge admitted the show had not resonated with viewers.

“But breakfast television still represents an opportunity for Ten and we will return to the breakfast TV market at some point next year,” he said in a statement.

There have been persistent rumours that the show would not survive, after only averaging around 40,000 viewers per day since its February 23 launch.

Henry, who is reported to be commanding AU$1 million a year, caused a stir in Australia with comments about asylum seekers in May.

New of the show's axing was welcomed by his critics on Twitter.

"Guys, our prayers have been answered. Channel Ten is canceling 'Breakfast'. No more horrid Paul Henry!" Brodi Lucas tweeted.

The broadcaster caused controversy as co-host of TVNZ's Breakfast for comments suggesting former governor-general Sir Anand Satyanand was not a real New Zealander, and his ridicule of Indian diplomat Sheila Dikshit's name.

Henry moved to Australia after leaving TVNZ and spending a short stint as host of RadioLIVE’s drive show and TV3 show Would I Lie to You?

3 News / NZN

 
comments powered by Disqus